باکس پالت دیواره دار فلزی:

کاربردها:

این محصول از زیر مجموعه پالت فلزی، برای نگهداری و حمل کالاهای شکستنی و نیازمند محصور بودن پالت، اقلام بسته بندی شده به صورت یکسان و جعبه های کوچک تر طراحی‌ و استفاده می شود.

در حال حاضر باکس پالت‌های فلزی دیواره دار به‌عنوان یک ابزار کمکی و پرکاربرد در انبارها و کارخانه‌ها و حتی سردخانه‌ها استفاده میشود و در بسیاری از موارد جایگزین مناسبی برای قفسه فلزی خواهد بود.

در صنعت و حمل و نقل، بسته‌بندی و انتقال کالاها یکی از مهم‌ترین وظایف است. برای این منظور، استفاده از باکس‌های پالت دیواره دار فلزی یکی از گزینه‌های بسیار موثر و عملی است. باکس پالت دیواره دار فلزی علاوه بر داشتن قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت حمل بالا، مقاوم در برابر ضربه و سایر خسارات ناشی از حمل و نقل می‌باشد.

باکس پالت دیواره توری

موارد استفاده باکس پالت دیواره دار فلزی

به جهت مقاوم بودن، دوام بیشتری در عملیات جابجایی مواد و کالا به نسبت سایر پالت ها در انبار دارند. باکس پالت های فلزی دیواره دار علاوه بر قرا گرفتن پالت بر روی سطح زمین، قابلیت چیدمان بر روی هم را نیز دارند. بدنه پالت دیواره دار از نوع توری یا مش، ورق یا نرده‌ای (قوطی پروفیل) است که در صورت نیاز قابلیت تولید به شکل تاشو را هم دارد.

چیدمان باکس پالت ها تا 5 پالت روی هم امکان پذیر است (بسته به ارتفاع فضای انبار، ابعاد پالت و وزن کالای داخل باکس).

پروفیل دیواره جهت چهارستون اصلی باکس پالت ها می بایست از ضخامت و ابعاد استاندارد تهیه شده باشد. و همچنین جوشکاری های باید از چهار طرف به صورت جوش کامل باشد تا تحمل فشار ناشی از قرارگرفتن پالت های بالایی (در صورت چیدمان روی هم) را داشته باشد.

یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت باکس پالت، مشخصات فنی و ابعادی آن است. یعنی اینکه ابعاد باکس و نوع کاربری آن مشخص کننده نحوه حمل و جابجایی، نگهداری و چیدمان روی هم خواهد بود.

باکس پالت دیواره نرده ای

برخی موارد استفاده از این نوع باکس عبارتند از:

  • حمل و نقل: باکس پالت دیواره دار فلزی برای حمل و نقل کالاها با ابعاد بزرگ و سنگین مانند ماشین آلات، قطعات خودرو، و یا کالاهایی که نیاز به حفاظت ازشان در برابر خطرات حمل و نقل دارند، استفاده می‌شود.
  • انباردهی: این نوع پالت به عنوان یک جایگزین خوب بجای قفسه بندی کالاها در انبارها استفاده می‌شود. این باکس‌ها می‌توانند برای نگهداری قطعات الکترونیکی، مواد شیمیایی، لوازم خانگی، و غیره استفاده شوند.
  • بسته بندی: باکس پالت دیواره دار به عنوان یک سیستم بسته بندی برای کالاهایی که نیاز به حفاظت در برابر خطرات مختلف مانند شوک، ضربه، آب، و غیره دارند، استفاده می‌شود.
  • صنایع غذایی: باکس پالت ها در صنایع غذایی برای نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی استفاده می‌شود و باعث می‌شوند که مواد غذایی در برابر شرایط مختلفی مانند حرارت، رطوبت، آفت‌ها، و غیره حفاظت شوند.
  • صنایع دارویی: باکس دیواره دار فلزی برای نگهداری و حمل و نقل محصولات دارویی استفاده می‌شود. این باکس‌ها باعث می‌شوند که محصولات دارویی در برابر شرایط مختلفی مانند حرارت، رطوبت، نور، و غیره حفاظت شوند.

طراحی باکس پالت دیواره دار فلزی:

این نوع پالت عمدتاً از فلز ساخته شده است و به صورت مستطیلی شکل طراحی شده است و دارای اشکال دو جداره یا چند جداره است که به عنوان یک سیستم نگهداری و حمل موثر برای کالاهای آماده برای ارسال و انتقال به صورت ایمن و امن استفاده می‌شود. دیواره‌های باکس پالت فلزی معمولاً از فولاد است و می‌توانند با روکش‌های مختلفی همچون رنگی، پوششی پلی‌استری، و یا پوشش ضد زنگ و گالوانیزه تجهیز شوند.

ساخت باکس پالت دیواره دار فلزی:

ساخت این نوع پالت عموماً شامل چندین مرحله است. در ابتدا، صفحات فلزی مورد نیاز برای ساخت برش می‌شوند و در مرحله بعد، تیغه‌های فلزی جهت ایجاد یک جعبه شکل سه بعدی برش می‌شوند. سپس این تیغه‌ها با هم جوش داده می‌شوند تا باکس نهایی شکل گیرد. در این فرآیند، پیچیدگی و میزان زمان مورد نیاز برای ساخت باکس پالت دیواره دار فلزی بستگی به تعداد دیواره‌ها یا نرده ها، ابعاد باکس، ضخامت و نوع فلز مورد استفاده دارد.

مزایا باکس پالت دیواره دار فلزی:

  • مقاومت: دارای ساختار محکم و مقاومی است که از ضربه و شوک محافظت می‌کند. همچنین این باکس‌ها مقاوم در برابر رطوبت، آفت‌ها، نور، و غیره هستند.
  • پایداری: به دلیل ساختار پایداری که دارد، به راحتی تحت فشار و وزن بار قرار نمی‌گیرد. این باکس‌ها قادرند بار زیادی را تحمل کنند و از شکستن یا خراب شدن جلوگیری کنند.
  • سهولت در حمل و نقل: به دلیل سبکی و قابلیت جمع شدن و بسته بندی به راحتی حمل و نقل می‌شود. همچنین باکس‌ها باعث می‌شوند که بار به صورت مرتب و سازمان‌یافته بر روی پالت قرار گیرد.
  • بهداشت: به دلیل آنتی‌باکتریال بودن و عدم جذب بو، برای نگهداری مواد غذایی، دارویی و سایر کالاهایی که نیاز به شرایط بهداشتی دارند، بسیار مناسب است.
  • قابلیت بازیافت: این نوع محصول از قابلیت بازیافت بالایی برخوردار است و می‌تواند پس از استفاده مجدداً استفاده شود.
  • مقاومت در برابر آب و رطوبت: با توجه به موادی که برای ساخت آن استفاده می‌شود، مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارد.
  • نگهداری و تمیزکاری آسان: فلزی بودن باکس پالت دیواره دار باعث می‌شود که تمیزکاری و نگهداری آن بسیار آسان باشد. این محصول می‌تواند به راحتی با مواد تمیزکننده پاک شود.
  • دارای شبکه‌های تهویه: در برخی از طرح‌ها به شبکه‌های تهویه مجهز است که باعث می‌شود هوای داخلی باکس پالت به طور موثری گردش داشته و مانع از تراکم و رطوبت داخلی شود.

معایب باکس پالت دیواره دار فلزی:

  • قیمت: به دلیل سنگینی و حجیم بودن آن، از قیمت بالایی نسبت به سایر باکس‌های پالت برخوردار است.
  • وزن: از وزن بالایی برخوردار است که ممکن است به دلیل این وزن، در حمل و نقل مشکل ساز شود.
  • فضای ذخیره‌سازی: به دلیل طراحی خاصی که ، فضایی که برای ذخیره سازی آنها نیاز است، بیشتر از فضایی است که برای ذخیره سازی پالت های ساده مورد نیاز است.
  • ایجاد صدای بیشتر: به دلیل ساختار فلزی که دارد، ممکن است صدای بیشتری را در حین حمل و نقل تولید کند که این می‌تواند برای برخی کاربران مزاحم باشد.
  • مشکلات احتمالی در تعمیر و نگهداری: در صورت خرابی یا نیاز به تعمیرات، به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارد، ممکن است به مشکل برخورد کند و نیاز به تخصص و دانش فنی بالایی داشته باشد.
  • خطر زنگ زدگی: در صورتی که زیر نور آفتاب و یا با رطوبت بالا مواجه شود، خطر زنگ زدگی آن افزایش می‌یابد که ممکن است منجر به خرابی و کاهش دوام آن شود.
  • نیاز به دستگاه بارگیری خاص: با توجه به وزن زیاد این محصول ، برای بارگیری و تخلیه آن نیاز به دستگاه بارگیری خاصی است که در برخی موارد هزینه‌های اضافی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

مشخصات فنی باکس پالت:

  • اندازه: اندازه باکس پالت فلزی دیواره دار می‌تواند بین 80 تا 120 سانتیمتر در طول، 60 تا 100 سانتیمتر در عرض و 50 تا 100 سانتیمتر در ارتفاع باشد.
  • ضخامت: ضخامت فلزی که برای ساخت باکس پالت دیواره دار استفاده می‌شود، می‌تواند بین 1 تا 2.5 میلیمتر باشد.
  • وزن باکس: وزن خالص این باکس ها به طور متوسط بین 30 تا 70 کیلوگرم است.
  • تحمل وزن: قادر به تحمل وزن بالایی است که معمولاً بین 500 تا 2000 کیلوگرم است.

تعیین قیمت باکس پالت بر مبنای عواملی چون مقاطع باکس، ضخامت مقاطع، تعداد، استاندارد بودن ساخت باکس و نوع پوشش رنگ مشخص می شود.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر در رابطه با موضوع انواع پالت های فلزی، با کارشناسان شرکت قفسه سازان جهان دژ تماس حاصل فرمایید.