قیمت قفسه بندی انبار

قفسه‌بندی انبار، امکان ایجاد فضای مفید در یک فروشگاه یا انبار است و برتری‌های بسیاری دارد که یکی از آشکارترین آنها، استفاده مفید و چندبرابری از فضا است. اما انتخاب قفسه برای منزل، فروشگاه یا انبار وابسته به عوامل مختلفی است که برای مثال وزن کالاهایی که قرار است بر روی آنها قرار داده شود، از مهم‌ترین آنها است. البته تحمل وزن و کیفیت قفسه‌ها نیز بستگی به جنس و مواد به کار گرفته شده در ساخت آنها دارد. همه این عوامل به‌طور مستقیم روی قیمت قفسه فلزی تاثیرگذار هستند.

قیمت قفسه بندی ( 1403/01/26)

سیستم قفسه فلزیمحدوده تحمل وزنی هر طبقهقیمت (ریال به کیلوگرم)
قفسه پالت راکتا 4000 کیلوگرم685000 ریال
قفسه راک کفپوشدار سنگین (بالکی راک)تا 1500 کیلوگرم685000 ریال
قفسه کفپوشدار سبک (لانگ اسپن)تا 500 کیلوگرم695000 ریال
مشبک پیچ و مهره ای سبکتا 100 کیلوگرم737000 ریال
قفسه خودراهرو (درایوین)تا 1500 کیلوگرم758000 ریال
قفسه بازویی (کانتی لور)تا 4000 کیلوگرم758000 ریال
قفسه فروشگاهیتا 100 کیلوگرم685000 ریال
بالکن بندی پایه راکتا 350 کیلوگرم737000 ریال
قفسه بایگانی متحرکتا 150 کیلوگرم737000 ریال
قفسه راهرو باریکتا 4000 کیلوگرم695000 ریال

به دلیل عدم ثبات در قیمت ها، لطفا جهت استعلام دقیق قیمت قفسه مورد نظر تماس بگیرید.

با شرکت جهان دژ در بررسی عوامل موثر در قیمت قفسه بندی انبار همراه باشید.

عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی:

تعیین قیمت قفسه‌های فلزی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به این عوامل می پردازیم:

1- جنس و کیفیت مواد اولیه به‌کاررفته در سطوح قفسه ها (طبقات):

کف قفسه‌ها یا همان طبقات، اصلی‌ترین محل قرار گرفتن مواد و کالاهای مختلف است. انتخاب جنس و کیفیت ساختار کفی در قفسه‌ها با توجه به وزنی صورت می‌گیرد که قرار است روی آنها قرار داده شود. قیمت کفی قفسه‌ها هم با توجه به گزینه‌های مختلفی تعیین می‌شود که مهم‌ترین آنها کیفیت و ساختار قفسه‌ها است. قفسه‌های قدیمی از آهن ساخته می‌شدند و رنگ‌کاری آنها نیز آسان بود. اما بسیاری از قفسه‌های کنونی از آلیاژهای فلز زنگ‌نزن ساخته می‌شوند و رنگ کردن آنها به روش الکترواستاتیک صورت می‌گیرد که هزینه بیشتری نیاز دارد.

در بعضی موارد قفسه‌ها از جنس استیل ساخته می‌شوند. استیل بودن قفسه‌ها کیفیت، دوام و قیمت آنها را بالاتر می‌برد. قفسه‌های استیل در مدل‌های شبکه‌ای و مسطح ساخته می‌شوند و در صنایع بسیاری مانند آشپزخانه‌های صنعتی و سردخانه‌ها کاربرد دارند. قفسه‌های استیل ضد زنگ هستند و به همین دلیل است که بهترین نوع قفسه‌ها برای محیط‌های مرطوب و سردخانه‌ها به شمار می‌روند.

قیمت قفسه فلزی

استانداردهای مختلفی در ساخت قفسه‌های فلزی وجود دارد. استاندارد فما (FEMA) از شرایطی می‌گوید که طراحی و نصب یک قفسه باید داشته باشد تا در برابر بلاهای طبیعی مانند زمین‌لرزه مقاومت کند. همچنین مواد خوراکی باید روی قفسه‌هایی انبار شوند که دارای استانداردهای FDA یا سازمان غذا و داروی آمریکا باشند. البته استانداردهای کاربردی دیگری، مانند استاندارد ویژه نگهداری وسایل نظامی هم باید مورد توجه سازندگان قفسه‌ها قرار بگیرد. مطابقت قفسه‌ها با هریک از این استانداردها، ساختار ویژه‌ای را می‌طلبد که می‌تواند روی قیمت قفسه فلزی هم تاثیرگذار باشد.

1-استحکام و مشخصات فنی پایه‌های قفسه‌ها و نوع اتصالات آنها:

پایه‌های قفسه بندی انبار عامل نگهدارنده سازه و تمام وزنی است که روی آنها قرار می‌گیرد. نوع و ضخامت فلز به‌کاررفته در ساخت پایه و ستون ها مهم‌ترین عامل در تحمل وزن آنها است. پایه‌های فولادی قدرت تحمل بالاتری به قفسه‌ها می‌دهند تا بتوانند وزن‌های بسیار بالا را هم تحمل کنند. قیمت این پایه‌ها هم به مواد سازنده آنها بستگی دارد.

ارتفاع پایه‌ها عامل دیگری در تعیین هزینه است. پایه‌های بلندتر از مواد سخت‌تر و با استحکام بیشتر ساخته شده‌اند، پس طبیعی است که قیمت آنها هم بالاتر است. پایه‌های کوتاهی که تحمل وزن کمتری دارند، قیمت مناسب‌تری دارند.

قفسه راک کفپوشدار سنگین

تعداد جای پیچ‌ومهره‌ها و امکاناتی که این پایه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند هم عامل دیگری در تعیین هزینه آنها است. درجه استحکام پیچ‌ومهره‌های به‌کاررفته در قفسه‌بندی هم از عوامل موثر در تعیین قیمت قفسه‌های فلزی است.

1-ضخامت ورق قفسه:

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت قفسه‌بندی انبار، ضخامت ورق به‌کاررفته در آنها است. هرچقدر ضخامت ورق پروفیل فلزی بیشتر باشد، وزن و استقامت آن هم بیشتر می‌شود. وزن پروفیل از اصلی‌ترین عوامل در تعیین قیمت فلزات است. موتورها و ابزارهای مکانیکی سنگین‌وزن نیاز به قفسه‌هایی دارند که از ورق‌هایی با ضخامت بالا ساخته شده باشند تا بتوانند وزن آنها را تحمل کنند. بنابراین همین گزینه در قیمت هم موثر است.

2-ابعاد و اندازه قفسه:

ارتفاع، طول و عمق یک قفسه هم عامل مهمی است. لذا طبیعی است اندازه قفسه‌ای که برای گذاشتن بسته‌ها و کالاهای کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، کوچک‌تر از قفسه‌هایی است که مناسب قرار دادن تجهیزات بزرگ موتوری و فنی است. به همین ترتیب هزینه‌ای هم که برای هریک پرداخت می‌شود، با دیگری متفاوت است.

اندازه قفسه

بعضی فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها و انبارها هم نیاز به نصب قفسه از روی زمین تا سقف دارند. چنین فضاهایی نیاز به تعداد بیشتری قفسه دارند. همچنین سازه ‌های محکم‌تری نیاز دارند تا بتوانند وزن زیادی را تحمل کنند. بدیهی است پایه‌های بلند و قفسه‌های بیشتر هم هزینه بیشتری لازم دارد.

1-     نوع قفسه مورد استفاده:

برخی از قفسه‌ها شبکه‌ای به هم پیوسته هستند و برخی نیز از سطوح جدا از هم تشکیل شده‌اند. قرار دادن وسایل ریز روی قفسه‌های پیوسته ممکن است با دردسر همراه باشد. از طرف دیگر گذاشتن کارتن‌ها هم روی بعضی از این قفسه‌ها با اشکال گیر کردن لبه‌های کارتن در بین شبکه‌ها همراه است. به این ترتیب می‌بینیم هر نوع قفسه‌ای مناسب کالاهای خاصی است. یکی از عوامل موثر در قیمت قفسه فلزی هم نوع قفسه فلزی شبکه‌ای، یا ساده و مسطح است.

در یک تقسیم‌بندی دیگر می‌توان قفسه‌ها را به دو گروه قفسه‌های سوپرمارکتی و قفسه‌های ویژه انبار دسته‌بندی کرد. قفسه‌های سوپرمارکتی برای تحمل وزن‌های پائین ساخته شده‌اند. اما بسیاری از قفسه‌های مناسب انبار کردن کالا باید صدها کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

2-    سفارشی‌سازی قفسه به دلخواه مشتری:

در سفارشی‌سازی قفسه‌ها، دیدگاه های مختلفی وجود دارند و هزینه نهایی را دچار تغییر می کنند:

  • نصب تقویت‌کننده در قفسه‌‌ها:

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که ممکن است به قفسه‌های فلزی سفارشی افزوده شود، تقویت‌کننده‌ها هستند. این وسایل جانبی فلزی به قفسه‌ها نصب می‌شوند تا پایداری آنها و پایه‌های نگهدارنده  را در برابر کالاهای بزرگ‌تر و وزن‌های سنگین‌تر تضمین کنند. تقویت‌کننده‌‌ها به‌طور معمول به شکل ضربدری به ستون‌های قفسه‌ها وصل می‌شوند.

  • نصب روشنایی در سازه:

گاهی سفارش‌دهنده نیاز به نصب روشنایی در قفسه‌ها دارد که این گزینه هم عاملی در بالا رفتن قیمت است. در صورتی که سفارش‌دهنده نیاز به نصب روشنایی در سازه داشته باشد، باید قابلیت آن در قفسه‌ها فراهم شده باشد. طبیعی است قفسه‌هایی با این قابلیت نیز دارای قیمتی بالاتر از انواع معمولی و مشابه خود هستند.

  • رنگ و نوع پوشش:

بسیاری از قفسه‌هایی که امروزه تولید می‌شوند از رنگ الکترواستاتیک برای پوشش‌دهی قفسه‌ها استفاده می‌کنند. بعضی از قفسه‌ها در رنگ‌های مشخصی ساخته می‌شوند. در صورتی که سفارش‌دهنده رنگی را برای قفسه‌ها انتخاب کند که در بین رنگ‌های کارخانه سازنده نباشد، هزینه اضافه‌ای به ساخت قفسه‌ها تحمیل می‌شود. این نکته هم قیمت نهایی قفسه فلزی را بالاتر می‌برد.

قیمت قفسه فلزی

  • نصب محافظ و گارد:

گاهی لازم است گارد محافظی برای سازه مجود نصب شود تا از آسیب های احتمالی به سیستم جلوگیری شود که البته اقدامی احتیاطی است. در این‌طور موارد نیز هزینه نصب و هزینه مواد اضافه‌شده به سیستم  نیز به قیمت نهایی قفسه‌ها اضافه می‌شود.

  • امکان درج برچسب و نصب لیبل:

نصب لیبل روی قفسه‌ها نیاز به پیش‌بینی خاص خود در زمان ساخت قفسه‌ها دارد. در مواردی که کاربران انبار نیاز دارند تا جهت سهولت در دسترسی به اقلام انبارش شده در قفسه ها لیبل (جاکارتی) تعبیه نمایند، این امکان اضافه می شود.

قیمت قفسه فلزی

این نکته نیز می‌تواند در قیمت نهایی قفسه‌ها تاثیرگذار باشد.

7-هزینه نصب قفسه‌ها:

نصب قفسه‌ها باید به دست افراد فنی و مشرف به این کار صورت گیرد که شرکت های ارائه دهنده این وظیفه را  به عهده دارند. گاهی تمام فضای یک انبار، از کف تا سقف قفسه‌بندی می‌شود. هرچقدر ارتفاع سقف انبار بیشتر باشد، عملیات نصب قفسه‌ها سخت‌تر، و در نتیجه هزینه تمام‌شده برای قیمت قفسه بندی نیز بیشتر می‌شود. بعضی شرکت‌ها هم ممکن است قیمت متری و یا تعدادی را با هزینه نصب و بدون آن برای شما محاسبه کنند.

همچنین بعضی از انبارها در سوله‌های بیرون شهر قرار دارند و راه دور آنها هم می‌تواند روی قیمت نهایی قفسه‌ها تاثیرگذار باشد.

8-قیمت روز ورق و آهن در بازار:

بخش عمده مواد اولیه به‌کار رفته در تولید قفسه‌ آهن و پروفیل است. تغییر در قیمت روز آهن در ساخت قفسه‌ها تاثیرگذار است و قیمت تمام شده را کمتر یا بیشتر می‌کند. متاسفانه با توجه به وضعیت بی‌ثباتی قیمت‌ها در اقتصاد ایران، ما بیشتر مواقع شاهد بالا رفتن قیمت‌ها هستیم.

9-در نظر گرفتن کیفیت صادراتی:

کیفیت تولید بعضی از تولیدکنندگان قفسه‌های فلزی به‌گونه‌ای مناسب و در رقابت با نمونه های مشابه خارجی است که تولیدات آنها به کشورهای دیگر صادر می‌شود. صادرات کالاها به‌نوعی نشانگر کیفیت بالای آنها است. طبیعی است این نکته نیز در افزایش قیمت قفسه‌ها موثر باشد.

10-تعداد یا حجم خرید قفسه:

همیشه خرید کلی و عمده ارزان‌تر از خرید جزئی و محدود است. نکته دیگری که در تعیین هزینه موثر است، مقدار خرید شما است. هرچقدر مقدار و حجم خرید شما بیشتر باشد، قیمت قفسه‌ها نیز برای شما پائین‌تر خواهد آمد.

محاسبه قیمت قفسه فلزی:

بسیاری از شرکت ها قیمت قفسه‌ بندی انبار را با توجه به متراژ طولی محاسبه می‌کنند. در این محاسبه نیز همه عوامل مربوط به کیفیت ساخت قفسه‌ها، اندازه آنها و مواد به کار گرفته شده در ساخت آنها دخالت دارند. گاهی نیز قیمت فروش متری، همراه با هزینه نصب قفسه‌ها محاسبه می‌شود.

سخن پایانی:

قیمت قفسه بندی انبار با توجه به همه مواردی تعیین می‌شود که در بالا به آنها اشاره شد. بدین ترتیب برای مشخص شدن قیمت قفسه‌هایی که مورد نظر شما است، ابتدا باید نوع آنها و پس از آن، کیفیت، تعداد، رنگ، امکانات اضافه و بقیه موارد دخیل در قیمت این محصولات معلوم شود. توجه داشته باشید پیش از انتخاب هرگونه قفسه می‌توانید درباره کاربرد قفسه‌های مورد نیاز با کارشناسان ما در شرکت جهان دژ مشورت کنید.