پالت درایوین:

پالت درایوین، شکل دیگری از پالت تخت است و یکی از ابزارهای مهم در حمل و نقل مواد و کالاها در انبار و همچنین قابل استفاده در سیستم قفسه بندی درایوین (خودراهرو) است.

این ابزار کالاها را به صورت مرتب و بهینه سازماندهی نموده و با انتقال آنها از طریق دستگاه حمل و نقل مواد و کالا، به راحتی و با کمترین هزینه و زمان کالاها را در انبار به مقصد مورد نظر انتقال می‌دهد.

البته مانند پالت تخت می توان از آن ضمن قرار دادن و چیدمان روی سطح انبار، برای جابجایی و حمل اقلام بصورت مجزا از قفسه بندی درایوین هم استفاده نمود.

پالت درایوین

اجزاء و مشخصات فنی:

قوطی 100*40 ( پایه پالت ) و ورق خمکاری شده (یک لبه و دو لبه)، و تسمه که با توجه به دهانه تونل های قفسه و تحمل بار محاسبه و طراحی و تولید می گردد.

معمولا پالت درایوین‌ها از جنس فلزی ساخته می‌شوند و می‌توانند با وزن‌های مختلفی از 500 تا حدود 2000 کیلوگرم استفاده شوند.

ابعاد: این ابزار در ابعاد مختلفی تولید می‌شود که به سایز مورد نیاز مشتری و اندازه و حجم محصول روی پالت  بستگی دارد.

جنس ساخت: اکثر پالت درایوین‌ها از جنس فلزی ساخته شده‌اند که باعث افزایش مقاومت و عمر مفید آنها می‌شود.

مشخصات فنی پالت درایوین می‌توان بر اساس ابعاد، وزن، ظرفیت بارگیری و جنس آن اشاره کرد. پالت درایوین در ابعاد استاندارد 120 در 80 سانتی‌متر و با قطر 15 سانتی‌متر تولید می‌شود. همچنین وزن این پالت در حدود 20 تا 35 کیلوگرم است.

پوشش رنگ:

رنگ این پالت از نوع هواخشک است و به درخواست مشتری رنگ کوره ای یا گالوانیزه گرم، در رال رنگ‌های مختلف ارائه می‌گردد. برای استفاده مطلوب و افزایش بهره وری در قفسه بندی خودراهرو بهتر است از پالت درایوین استفاده شود که البته می توان از سایر پالت ها (چوبی و پلاستیکی) نیز استفاده نمود.

ویژگی های پالت درایوین:

یکی از مزایای استفاده از پالت درایوین، کاهش هزینه‌ها است. با استفاده از این ابزار، ظرفیت کالاهایی که مورد بارگیری قرار می‌گیرند، افزایش می‌یابد و این موضوع باعث کاهش تعدد بارگیری‌ها و نقل‌وانتقال بین انبار و مقصد می‌شود. همچنین با این کار، نیاز به استفاده از بیشترین تعداد کارگر و ماشین در حین بارگیری و تخلیه کالاها کاهش پیدا می‌کند.

با این حال، استفاده از پالت درایوین دارای نقاط ضعفی نیز است. از جمله این نقاط ضعف می‌توان به عدم انعطاف‌پذیری این ابزار اشاره کرد. به دلیل ساختار ثابت و عدم توانایی تنظیم اندازه و شکل پالت، ممکن است در مواقعی که نیاز یک پالت با اندازه و شکلی خاص نیاز است، استفاده از این ابزار به مشکل برخورد کند.

اما با توجه به مزایای این ابزار، اکثر شرکت‌ها و سازمان ها در حمل و نقل و انبارداری از آن استفاده می‌کنند.

از جمله مزایای پالت درایوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه: به دلیل اینکه این ابزار امکان حمل بار بیشتر و در مجموعه‌ای جمع‌وجور از کالاها را فراهم می‌کند، به کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاها کمک می‌کند.
  • امنیت بیشتر: به کالاها کمک می‌کند تا در حین حمل و نقل در ایمنی داشته باشند و از آسیب دیدن جلوگیری می‌کند.
  • افزایش سرعت حمل و نقل: به حمل و نقل کالاها از محل به مقصد، با سرعت بیشتری کمک می‌کند.
  • بهبود دسترسی: به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی به کالاها دسترسی داشته باشند و این بهبود در سازماندهی کالاها منجر به بهبود کارایی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

از معایب پالت درایوین نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت در اندازه و شکل: پالت درایوین برای حمل کالاهایی با اندازه و شکل مختلف قابل استفاده نیست.
  • حمل کالاهای سنگین: جهت حمل کالاهای سنگین و پر حجم بر روی سطوح ناتراز مناسب نیست و امکان ریزش بار وجود دارد.
  • هزینه بالا: با توجه به مشخصات فنی و کیفیت ساخت بالا، هزینه بیشتری نسبت به پالت‌های ساده و حتی چوبی دارد.

به طور خلاصه، پالت درایوین به عنوان یک ابزار مهم در زنجیره تأمین کالاها، می‌تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت حمل و نقل کالاها کمک کند. با این حال، برای استفاده بهینه از این ابزار، باید به مواردی مانند انتخاب اندازه و جنس مناسب پالت، استفاده از ماشین‌آلات مناسب و مراقبت و نگهداری صحیح از پالت توجه کرد.

شرکت قفسه سازان جهان دژ با بیش از 15 سال سابقه درخشان ضمن طراحی، ساخت و اجرای انواع قفسه بندی انبار، قفسه صنعتی و قفسه های فلزی، مبادرت به طراحی و تولید انواع پالت و همچنین پالت درایوین با مواد اولیه درجه یک و دستگاه های پیشرفته  با بهترین کیفیت و ضمانت می نماید.