صفر تا صد قفسه بندی انباری

قفسه بندی انباری

مطمئناً شما هم در خانه یا کارگاه خود فضایی نه‌چندان بزرگ دارید که نمی‌دانید چگونه از فضای آن بهترین استفاده را کنید و آن را به یک انباری خوب تبدیل کنید. در این مطلب (قفسه بندی انباری) با اصول و روش‌های صحیح این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا بیشترین استفاده را از فضاهای کوچک داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با اصول قفسه‌بندی انباری (فضاهای کوچک و محدود)، با ما همراه باشید.

طراحی قفسه بندی انباری برای کارگاه‌های کوچک و خانه‌ها:

در انباری خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک، برای جا دادن همه وسایلی که نیاز است انبار شوند، فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید. طراحی درست برای قفسه‌بندی انباری امکان استفاده بهینه از فضای انبار را برای شما مهیا می‌کند. برای این کار چند اصل را در نظر داشته باشید:

1- برای قفسه بندی انباری می توانید قفسه، کمد و یا کابینت استفاده کنید:

بر اساس نوع استفاده از انباری نیاز است تا در فضای خود قفسه، کمد یا کابینت تعبیه نمایید. توجه داشته باشید که می‌توانید از روی زمین تا سقف را با قفسه ها و کمدها یا کابینت‌های درب دار چیدمان کنید و بهترین استفاده را از فضا ببرید. کمدها و قفسه های درب دار بیشتر برای وسایلی استفاده می‌شوند که ارزش بیشتری دارند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، و همچنین وسایلی که تمیز ماندن آنها اهمیت بیشتری دارد.

طبقات کوچک و بزرگ نیز در طراحی چیدمان قفسه های انباری کمک می کنند نظم و ترتیب بیشتری به انباری شما بدهند.

2- قفسه بندی انباری را با قفسه‌بندی روی دیوارها کامل کنید:

قدم دوم در داشتن یک انباری خوب، قفسه‌بندی روی دیوارهای انباری با قفسه‌های فلزی یا چوبی است.

اینکه جنس قفسه‌های شما از چوب یا فلز باشد را نوع وسایل، بودجه شما و وزن اقلام مورد نظر تعیین می‌کند. قفسه‌بندی‌ چوبی زیباتر اما دارای دوام کمتر هستند. اما قفسه‌های فلزی هم در رنگ های متنوع موجود است و نیز دوام بالاتری نسبت به قفسه چوبی دارند.

یک نکته مهم را در زمان قفسه‌بندی انباری خانه یا کارگاه خود در نظر داشته باشید. ارتفاع طبقات و قفسه‌ها را یکسان در نظر نگیرید تا بتوانید وسایل کوچک و بزرگ خود را در ابعاد مختلف در قفسه‌ها قرار دهید. همچنین قفسه‌های بلندتر را پائین قرار دهید تا گذاشتن و برداشتن وسایل بزرگ‌تر و سنگین‌تر برایتان آسان‌تر باشد.

قفسه بندی انباری

3- از باکس‌ها یا جعبه‌های کوچک و بزرگ برای قرار دادن وسایل کوچک استفاده کنید:

در یک انباری بیشتر وسایل را می‌توانید روی قفسه‌های اصلی انباری قرار دهید. اما برخی نیز کوچک هستند و نیاز به جعبه‌ها یا باکس‌های مختلف دارند. در این صورت پس از قفسه‌بندی انباری، باکس‌های مختلف مقوایی، چوبی یا پلاستیکی در قفسه‌ها قرار دهید و وسایل کوچکی مانند پیچ و مهره را داخل آنها بریزید.

شرکت جهان دژ محصولی دارد با عنوان پالت ابزار پلاستیکی ، که این جعبه‌های پلاستیکی حالت باکس با ابعاد مختلف دارند و حتی می‌توانید آنها را بخش‌بندی کنید.

قفسه انباری

4- قفسه‌های سقفی را از یاد نبرید:

بست‌ها و قفسه‌های مناسبی برای نصب شدن یا آویزان شدن از سقف‌ها طراحی شده‌اند. با کمک آنها بهترین استفاده را از فضای انباری کوچک خود ببرید و وسایلی که کمتر به آنها نیاز دارید را در آنها قرار دهید. البته بهتر است وسایل سبک‌تر را در این قفسه‌ها قرار دهید. همچنین از محکم بودن و نصب قفسه‌ها به شکل استاندارد اطمینان داشته باشید.

5- با تقسیم کشوها بهترین استفاده را از قفسه بندی انباری ببرید:

یک کشو فضایی در انباری شما است که ریختن وسایل مختلف در آن شما را سردرگم می‌کند. با روش‌های مختلف می‌توانید این کشوها را تقسیم‌بندی کنید و هر بخش آن را برای قرار دادن وسایل خاصی استفاده کنید. همچنین می‌توانید این باکس‌های تقسیم‌بندی شده را به‌صورت آماده خریداری کنید و داخل کشوها قرار دهید. البته اگر قفسه‌های سفارشی تهیه می‌کنید، این مورد را هم در سفارش خود بگنجانید.

قفسه انباری

6- آویزان کردن برخی وسایل به دیوارها را در قفسه بندی انباری فراموش نکنید:

در انباری بسیاری از خانه‌ها و کارگاه‌ها نیاز است تا از سطح دیوار هم برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید. با کوبیدن میخ، قلاب‌های کوه‌نوردی، تخته‌های طراحی‌شده و قلاب‌دار چوبی به دیوار انباری بهترین فضا را برای آویزان کردن ابزار کارگاهی و وسایل شخصی فراهم کنید. از آویزان کردن ابزار کارگاهی که بگذریم، بسیاری از وسایل دیگر مانند کوله‌پشتی، وسایل ورزشی، ابزار نظافت، کلاه و کلاه موتورسواری، وسایل باغبانی و لوازم دیگر خانه و کارگاه خود را می‌توانید به این قلاب‌ها آویزان کنید.

7- کف انباری را خالی بگذارید:

به چند دلیل نباید هیچ وسیله‌ای روی کف انباری قرار دهید:

* هیچ گونه وسیله ای جلوی تردد شما را نگیرد و رفت‌وآمد در فضای انباری قفسه بندی شده آسان باشد.
* کارتن‌ها یا وسایل آسیب پذیر شما در اثر قرارگیری روی زمین در فضاهای دارای رطوبت پوسیده نشود.
* وسایل روی زمین در انباری نباید راه شما را مسدود کنند و بهتر است امکان دسترسی به همه وسایل داخل قفسه‌های انباری را داشته باشید.

8- از ترکیب رنگ‌ها در قفسه بندی انباری خود استفاده کنید:

در نظر داشته باشید انباری خانه یا کارگاه شما بایگانی اداره اسناد نیست که قفسه انباری بدون رنگ و ساده باشد. رنگ‌ بندی مناسب را در فضای انباری خود به کار بگیرید و انباری خانه و کارگاه را با رنگ‌های استاندارد و با دوام قفسه‌بندی کنید. یک قفسه بندی انباری با رنگ‌ مناسب شما را در مرتب کردن و چیدمان درست وسایل کمک زیادی خواهد کرد. همچنین این کار کمک می کند ظاهر انباری و قفسه‌ها و وسایلی که مرتب در آنها چیده شده بهتر دیده شده و دسترسی آسان و سریعی به آن ها داشته باشید.

سخن پایانی:

شاید بهترین نوع قفسه بندی انباری برای شما استفاده از نوع ترکیبی آن باشد. اکثر اوقات یک نوع قفسه برای انباری‌ها نمی‌تواند پاسخ‌گوی همه نیازهای خانه یا کارگاه باشد. اما بهره بردن از انواع قفسه فلزی، کابینتی و کمدهای درب دار، جعبه‌ها و پالت ابزار و قلاب‌های نگهدارنده دیواری و سقفی بهترین کاربری را در فضاهای کوچک برای شما فراهم می‌کند.

رعایت یک نکته هم پیدا کردن وسایل را در انباری برایتان ساده تر می‌کند. روی طبقات قفسه ها، باکس‌ها و کشوها یا کابینت‌های درب دار برچسب (لیبل) بزنید و لیست وسایل داخل آنها را بر روی برچسب‌ها بنویسید. به این ترتیب پیدا کردن وسایل وقت شما را نمی‌گیرد.

در پایان شایان ذکر است کارشناسان شرکت جهان دژ آماده پاسخگویی به سوالات و نیازهای شما عزیزان درباره قفسه بندی انباری‌ (خانگی و کارگاهی) در خدمت شما هستند.

2 دیدگاه برای “صفر تا صد قفسه بندی انباری

  1. mrym.rezazadeh1371 گفته:

    خواهشمندم راهنمایی کنید برای قفسه بندی انباری منزل که حدود 2*1.5 متر است از چه مدل قفسه هایی استفاده کنم؟
    برای ما بیشترین فضا برای چیدن لوازم در انباری اهمیت دارد.
    و اینکه جنس قفسه ها مهم است فلزی باشد یا چوبی باشد؟

    • قفسه سازان جهان دژ گفته:

      در بیشتر موارد قفسه بندی انباری از دو محصول قفسه استفاده می شود.
      – قفسه مشبک پیچ و مهره ای
      – قفسه راک کفپوشدار
      این دو نوع محصول، با توجه به ابعاد فضای انباری و میزان وزن اقلام بارگذاری تعیین می شود.
      با توجه به ابعاد محدود انباری شما می بایست از قفسه بندی مشبک پیچ و مهره ای که متداول ترین محصول برای قفسه های انباری است، استفاده نمائید.
      در این سیستم قفسه، تحمل وزن هر طبقه از 70 کیلوگرم تا 300 کیلوگرم می توان پیاده سازی نمود.
      ارتفاع این قفسه ها در حالت ساده (بدون راهروبندی و طبقه دوم) تا 3 متر امکان پذیر است.
      اگر سوال دیگری در مورد نحوه چیدمان یا ظرفیت قفسه ها دارید لطفا با کارشناسان شرکت جهان دژ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *