کاربرد پالت تخت پلاستیکی در بهینه سازی فضای انبار

پالت پلاستیکی

پالت وسیله ای است که اغلب مواقع برای نظم‌دهی و جابجایی کالا‌های سنگین و پرحجم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول کاربردی در جنس‌های مختلف و مواد اولیه متفاوت تولید می‌شوند و در انواع چوبی، فلزی و پلاستیکی به بازار عرضه می‌شود. پالت پلاستیکی در انبارها، یکی از پرکاربردترین نمونه‌های پالت به‌شمار می‌آید که برای انتقال مواد و کالاهای مختلف قابل استفاده بوده و در انبارداری اصولی و سازمان دهی محصولات نقش مهمی ایفا می‌کند.

در طراحی این پالت‌ها  ورودی‌هایی تعبیه شده است که برای جابجایی آن‌ها توسط لیفتراک یا جک دستی کاربرد دارند. در واقع پالت پلاستیکی از کاربردهای مختلفی برخوردار بوده و با توجه به رنگ و اندازه آن‌ها می‌توان نظم خاصی را در انبار کردن کالا اعمال کرد و محصولات را بر اساس آن تفکیک و جابجا نمود. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد پالت تخت پلاستیکی بیشتر توضیح داده و نقش آن را در بهینه‌سازی فضای انبار بررسی کنیم.

انواع پالت تخت پلاستیکی

این محصول در انواع مختلف نظیر پالت پلاستیکی پشت‌دار، دندانه دار و کشویی تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. به‌عنوان مثال پالت‌های پشت‌دار در ردیف‌های سه تایی بر روی هم قرار می‌گیرند و یک فضای ایده‌آل را برای انبار کردن کالا ایجاد می‌کنند. پالت‌های کشویی با قرار گرفتن در داخل هم علاوه‌بر اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند قابلیت انبار کردن مواد در فضای بیشتری را نیز خواهند داشت.

پالت تخت پلاستیکی کشویی معمولا در فروشگاه‌های مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا فضای کمی را اشغال کنند. به علاوه پالت‌های دندانه‌دار هم کاربرد خود را داشته و در انبار کردن کالاهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت تحمل وزن بالای ۷۰۰ تا 1500 کیلوگرم توسط آن‌ها اشاره کرد.

پالت مسطح (تخت) نیز یکی دیگر از انواع پالت است که در اکثر صنایع مورد استفاده قرار گرفته و در سه طرح پالت مخصوص بشکه، پالت انبار و پالت یکبار مصرف تولید می‌شوند. پالت‌های یکبار مصرف معمولا در حمل و جابجایی کالاهای صادراتی و ترانزیتی (مخصوصاً در کالاهای پتروشیمی و بهداشتی) کاربرد داشته و پس از استفاده برای بازیافت مجدد ذوب می‌شوند و محصولات جدید را با مواد اولیه این ابزارها تولید می‌کنند.

شما می‌توانید برای خرید پالت تخت پلاستیکی با کارشناسان فروش شرکت قفسه سازان جهان دژ تماس گرفته و با توجه به نیاز خود یک پالت پلاستیکی ایده‌آل را سفارش دهید.

پالت پلاستیکی

ویژگی‌های پالت تخت پلاستیکی

این محصولات از مزایا و ویژگی‌های بی‌شماری برخوردار هستند که صاحبین صنایع مختلف و حتی منازل مسکونی را ترغیب می‌کند تا جهت نظم بخشیدن به انبارهای کالا از آن‌ها استفاده کنند. از ویژگی‌ها و مشخصات پالت‌های پلاستیکی انبار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پالت تخت پلاستیکی با توجه به مواد اولیه مرغوب استفاده شده در تولید آن از مقاومت بالایی برخوردار بوده و ضربه‌گیری منحصربه‌فردی دارد و پس از برخورد با کالاها فشار وارده را جذب می‌کنند و آسیب نمی‌بینند.

۲- این محصولات به‌خاطر طراحی ویژه‌ای که دارند باعث می‌شوند که مواد و کالاهای انبار شده از زمین فاصله داشته و مانع رسیدن رطوبت به آن‌ها می‌شوند.

۳- قابلیت شستشو داشته و پس از استفاده از آن می‌توان جهت شستشو و ضدعفونی کردنشان اقدام کرد.

۴- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع پالت پلاستیکی انبار قابلیت جابجایی آسان حجم بالای کالا توسط آن‌ها است ضمن اینکه می‌توانند وزن‌های بالا را تحمل کرده و آسیب زیادی نبینند.

۵- بهداشتی بودن و عدم ایجاد قارچ و کپک در این پالت پلاستیکی انبار باعث می‌شود با اطمینان خاطر در انبارهای لوازم بهداشتی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

۶- تنوع طرح و رنگ، قرار گرفتن به‌صورت طبقاتی پالت تخت پلاستیکی، به تفکیک صحیح وسایل قرار گرفته در آن‌ها منجر می‌شود و همین امر در نظم‌دهی به کالاهای انبار نقش موثری خواهد داشت. علاوه بر این ویژگی‌ها، وزن سبک، قابلیت تجدید و بازیافت در صورت شکسته شدن پالت، عدم ایجاد پوسیدگی به‌واسطه مرغوبیت کالای استفاده شده در تولید آن و همچنین عمر طولانی، از سایر مشخصات بارز یک پالت پلاستیکی انبار هستند.

۷-  یک ویژگی مهم این محصولات، کمک به حفظ محیط زیست و ممانعت از قطع درختان به جهت تهیه و تولید پالت‌های چوبی است.

مزایای استفاده از پالت تخت پلاستیکی

پالت تخت پلاستیکی برای بهینه سازی فضای انبار مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا هر چیزی که باعث نظم بخشیدن در یک محیط شود ناخودآگاه فضای اضافی بیشتری را در آن مکان ایجاد می‌کند.

این محصول همین کاربرد را داشته و با قرار گرفتن در ردیف‌های چندتایی به‌صورت عمودی و در ارتفاع، علاوه بر اینکه فضای بیشتری را برای انبار کردن کالا ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند بخش کمتری از سطح یک انبار مورد استفاده قرار گرفته و فضای آزاد برای حرکت دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مخصوص جابجایی کالا و مواد در انبارها به‌وجود آید.

استفاده از این محصول در انبار منازل و آپارتمان‌ها هم همین مزیت را داشته و شما با بهره‌مندی از یک یا چند پالت پلاستیکی، از یک فضای کوچک، بهترین استفاده را برای قرار دادن مقدار زیادی کالا داشته باشید. پس می‌توان در مورد کاربرد پالت تخت پلاستیکی و نقش آن در بهینه سازی فضای انبار این مطلب را ذکر کرد که استفاده از این محصولات ضمن سالم و بهداشتی نگه داشتن کالاهای انبار شده، بخش کمی از فضای انبار اشغال کرده در حالی که فضای بیشتری را برای ذخیره و انبار کردن مواد به‌وجود می‌آورند.

پالت پلاستیکی

جمع‌بندی

پالت‌ها محصولاتی هستند که از تجهیزات مهم در انبارداری محسوب می‌شوند و با قرار گرفتن در زیر کالاهای متنوع موجب سهولت نگهداری، جابجایی و حمل آن‌ها شده و در صورت نیاز به‌صورت بارگذاری در قفسه‌بندی منظم فضای بیشتری را در انبارها ایجاد می‌کنند.

این محصولات در انتقال کالاهای صادراتی و انبار کردن آن‌ها، انبارهای صنایع مختلف نظیر صنایع غذایی، فروشگاه‌های مختلف و حتی انبار منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ایجاد یک فضای مناسب برای قرار گرفتن منظم کالاها موثر واقع می‌شوند. از این رو تقاضای خرید پالت پلاستیکی بالا بوده و سازمان ها وشرکت‌های متعددی در تولید این محصولات فعالیت می‌کنند.

شرکت قفسه سازان جهان دژ با سابقه طولانی در ارائه انواع مختلف پالت‌های انبار (اعم از پالت تخت فلزی و پلاستیکی) با بهترین طراحی و کیفیت‌های استاندارد و مطلوب، برای رفع نیاز بازار هدف، گامی بلند برداشته و یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در بهینه سازی فضای انبار محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *