قفسه بندی مغازه و فروشگاه

قفسه بندی مغازه

این مطلب برای کسانی مناسب است که بزرگترین دغدغه آن ها، مواردی است که با نگهداری کالاهای فروشگاه و سیستم انبار مغازه و حتی قفسه بندی انبار منزل سر و کار دارند، و مسئله اصلی عدم تناسب چیدمان و موجودی کالاها است.
آیا شما هم با قفسه های انبار مغازه و فروشگاه کار کرده اید که برای شما مناسب نیست و دچار اشکال است؟
اکثر اوقات رسیدن به موجودی واقعی برای انبار فروشگاه دشوار است، دلیل اصلی این است که نمی توانند به کالاها دسترسی پیدا کنند (به واسطه سخت شدن دسترسی به همه جای انبار و وجود فضای محدود).

اصول اولیه قفسه بندی انبار مغازه:

یکی دیگر از زمینه های کلیدی که باید برای قفسه بندی مغازه در نظر بگیرید، استفاده مناسب از فضای انبار است. چه سیستم قفسه بندی فعلی شما مرتب و اصولی یا نامرتب باشد، در اینجا چند اصل اساسی وجود دارد که باید هنگام آماده شدن برای ایجاد یک انبار مولد و کارآمد رعایت کنید.
این مورد ممکن است شامل انتخاب اندازه و ساختار صحیح، افزایش ارتفاع انبار برای ذخیره سازی بیشتر در همان مقدار فضای کف، یا انتخاب قفسه متحرک باشد.
سیستم قفسه انباری را ایجاد کنید که انعطاف پذیر و قابل تنظیم باشد. این احتمال وجود دارد که نیازهای شما در طول زمان تغییر کند، بنابراین مطمئن شوید که انبار شما نیز می تواند تکامل یابد.
مطمئن باشید که دسترسی و ایمنی موجودی فعلی در انبار آسان است. کالاهای شما باید به راحتی قابل مشاهده و در دسترس برای تعداد موجودی یا کالای در حال چرخش باشد.

دغدغه اصلی بسیاری از افراد در مورد انبار و موجودی:

آیا شما هم نگران این هستید که موجودی کالاهای با ارزش ممکن است آنطور که باید ایمن و صحیح نباشد؟
خوشبختانه، اکثر مشکلات سازماندهی موجودی و ذخیره سازی را می توان با راه حل های مناسب قفسه بندی انبار برطرف کرد. حتی اگر در یک انبار فروشگاه یا مغازه بسیار کوچک کار می‌کنید که در آن گردش کالاها در بالاترین حد است.

قفسه بندی ف

اصول طراحی و اجرای قفسه بندی مغازه و فروشگاه:

اصول اساسی و تثبیت شده برای قفسه‌بندی مغازه و فروشگاه وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا یک انبار سازمان‌یافته داشته باشید، به شرح زیر است:

1- قفسه انباری (برای فروشگاه، مغازه و یا خانه) که انتخاب می کنید باید متناسب با فضای شما باشد.

  • انبارهای خانگی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و مغازه ‌ها اغلب کوچک هستند. سیستم های قفسه بندی که انتخاب می کنید باید از فضا استفاده بهینه کنند و سازماندهی بهتری نسبت به قبل داشته باشند.
    اندازه قفسه ای که انتخاب می کنید به اندازه انبار شما و موجودی که در آنجا ذخیره می کنید بستگی دارد. قفسه های استاندارد انبار معمولاً از چوب، فلز ویا پلاستیک ساخته می شوند و بسته به مواد و ساختار، محدودیت های وزنی مختلفی را پشتیبانی می کنند
  • ارتفاع قفسه انبار را برای ذخیره سازی بیشتر در همان مقدار فضای کف بالا ببرید:
    با بالا بردن ارتفاع قفسه ها تا حد امکان از کف انبار، فضای ذخیره سازی شما را بدون شلوغی فضای سطح افزایش می دهد.
  • قفسه بندی متحرک یا سیستم های قفسه پرتابل به سادگی واحدهای قفسه بندی روی چرخ و یا روی ریل های ثابت هستند. بسته به شرایط شما، آنها می توانند آزادانه جابجا شوند یا در مسیر ریل ها قرار گیرند.
  • سیستم های کالسکه و چرخ دستی به شما امکان می دهند انبار خود را همانطور که نیاز دارید به راحتی و با انعطاف پذیری تقریبا زیادی سازماندهی کنید. این نوع قفسه به شما امکان می دهد سلول های قفسه های ذخیره سازی را بسیار نزدیک به هم قرار دهید تا بیشترین استفاده را از فضا داشته باشید. به راحتی سلول ها را در صورت نیاز به جلو و عقب ببرید تا به منابع یا موجودی دسترسی داشته باشید.

2- سیستم قفسه‌بندی انبار شما باید انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم باشد تا با تغییر نیازهای ذخیره‌سازی سازگار باشد.

معمولاً سازماندهی قفسه انبار به مرور تغییر می کند، همانطور که مجموعه رشد می کند. به عنوان مثال، برای سیستم انباری مغازه، مجموعه‌ای از پالت، گیره‌ها و کفی ‌ها را می‌توان به بصورت افزایشی به انبار اضافه کرد تا نیازها را برآورده کند و راه‌حل‌های دیگری هستند که می‌توانند در این محیط‌ها استفاده شوند.
نیازهای قفسه بندی مغازه و خرده فروشی نیز می توانند از ترکیب مشابهی از واحدهای قفسه برای اقلام بزرگتر، همراه با پالت یا قفسه برای اقلام کوچکتر بهره مند شوند.

3- سیستم قفسه بندی انبار باید دسترسی و ایمنی موجودی فعلی کالاها را آسان کند.

کالاهای داخل قفسه باید به راحتی قابل مشاهده باشند و برای شمارش موجودی یا ردیابی یا گردش به راحتی قابل دسترسی باشند.
یک انبار کوچک به این معنی نیست که شما محدودیت فضای دسترسی دارید و یا به سختی با چیدمان کالاها کنار بیایید. قفسه بندی مناسب و سایر گزینه های ذخیره سازی به شما راه حل های انباری بادوام، طولانی مدت و انعطاف پذیر می دهد، به طوری که موجودی گرانبهای شما به راحتی قابل ردیابی و گردش مجدد در صورت لزوم، دسترسی آسان و ایمن و حسابرسی است.

مدیریت یک مغازه و فروشگاه خرده‌فروشی به این معنی است که شما با ماهیت تغییر آشنا هستید و همیشه کالاهایی وجود دارند که باید به‌صورت هفتگی یا ماهانه به‌روزرسانی یا جابه‌جا شوند.

قفسه بندی مغازه

انتخاب نوع قفسه بندی انبار:

وقتی نوبت به قفسه‌بندی مغازه می‌رسد، گزینه های زیادی وجود دارد، از جمله طراحی، نوع قفسه‌بندی، نحوه چیدمان کالا در قفسه‌ها.
در این راهنما، همه چیزهایی را که باید بدانید، خواه از ابتدا شروع کنید یا طراحی مجدد یک فروشگاه فعلی را پیدا کنید به شما ارائه خواهیم داد.

شرکت جهان دژ چهار نوع قفسه بندی برای استفاده در انبار فروشگاه، مغازه و خانه به شما توصیه می کند که بیشترین و متداول ترین کاربرد را در این زمینه دارند:

تصمیم گیری برای اجرای قفسه بندی انبار:

همانطور که تصمیم برای نصب قفسه فروشگاه و مغازه خود گرفته اید، ابتدا چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟ بودجه نگهداری انبار و فروشگاه یک عامل اصلی و مهم است که باید قبل از هر تصمیم دیگری ارزیابی کنید. هزینه ها ممکن است شامل اجاره، آب و برق، پرداخت های فروشنده و البته کالاهای قابل انبارش و واحدهای قفسه بندی باشد.

ایجاد بودجه برای قفسه بندی در ابتدا بسیار مهم است، زیرا اگر تا انتها صبر کنید، ممکن است بودجه شما تمام شود یا ممکن است فضای مناسب و کافی برای قفسه بندی نداشته باشید.

نحوه انتخاب قفسه برای فروشگاه و مغازه:

برنامه ریزی دقیق برای انواع قفسه هایی که می خواهید در فروشگاه خود استفاده کنید برای موفقیت در برنامه ریزی طرح و در نهایت فروش شما بسیار مهم است.

برخی از اقلام ممکن است نیاز به امنیت بیشتری نسبت به سایر کالاها داشته باشند. اقلام با قیمت بالاتر باید در یک ویترین قفل دار قرار داده شوند. در حالی که برخی دیگر هنوز می توانند در یک قاب بدون قفل قرار داده شوند.

سخن پایانی:

در نهایت، مهم است که مواردی را انتخاب کنید که با چیدمان فروشگاه شما مطابقت داشته باشد. اندازه و تراکنش کالا را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که قفسه ها برای فروشگاه شما مناسب هستند.
جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در این زمینه شما عزیزان می توانید با کارشناسان فروش شرکت در تماس باشید.

2 دیدگاه برای “قفسه بندی مغازه و فروشگاه

  1. yousef.bahaadoriii گفته:

    ما در نظر داریم قفسه بندی مغازه برای لوازم خانگی کنیم، از چه مدل قفسه ای بهتر است استفاده کنیم؟
    آیا قفسه چوب یا ام دی اف انجام بدیم یا قفسه فلزی؟

    • قفسه سازان جهان دژ گفته:

      برای قفسه بندی مغازه و فروشگاه جهت نگهداری لوازم خانگی، به دلیل اینکه اجناس فروشگاه در معرض دید مشتری قرار خواهند داشت می بایست از قفسه هایی که نمای جذاب و ویترین مناسب دارند استفاده نمائید.
      ضمن اینکه قفسه ها دارای ظاهر مناسب باشند، باید دارای مشخصه هایی مانند تحمل وزن بار و ظرفیت پذیری بیشتری باشند.
      بهترین مدلی که میتوان اجرا نمود این است که اقلام سنگین و حجیم (مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشوئی و سایر لوازم) در قفسه های فلزی با تحمل وزن استاندارد، و اقلام سبک و کم حجم (مانند تلویزیون، ماکروفر، لوازم آشپزخانه و ظروف) در قفسه های فلزی، چوبی و یا ویترین آلومینیومی، شیشه یا ام دی اف قرار داده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *